ROBNO KNJIGOVODSTVO Zaključak godine, inventura i nova poslovna godina
NOVA POSLOVNA GODINA
Kada pokrenete program za novu poslovnu godinu 2024., aktivirat će se nova godina. Ako želite pristupiti podacima iz 2023., jednostavno odaberite tu godinu. Program će zapamtiti podatke, omogućavajući vam da su uvijek dostupni na pregled.
Također, U isto vrijeme možete obavljati knjiženje dokumenata i inventuru za prethodnu godinu, dok radite u novoj poslovnoj godini.
Za nastavak rada u novoj godini, 2024., dovoljno je prenijeti podatke - donose iz 2023. i nastaviti s poslovanjem. Ovo je posebno važno za korisnike s blagajnama ili one koji žele odmah izdavati dokumente u 2024.
Donose iz 2023. godine možete prenijeti koliko god puta želite.
MALOPRODAJA/VELEPRODAJA - ZALIHE - INVENTURA
PRIJENOS DONOSA U NOVU POSLOVNU GODINU
- INVENTURA - ZAKLJUČI
- Klikom na zaključi, otvoriti će se prozor Prijenos stanja. Datum će automatski biti podešen na 01.01. nadolazeće poslovne godine i praznim poljem za definiciju dokumenta donosa.
- Tipkom ENTER otvoriti će se lista definiranih dokumenata. Za donos se obično koriste dokumenti INV i INM, tj. dokumenti koji u svojoj definiciji imaju oznaku DOKUMENT DONOSA
- ukoliko nemate otvoren dokument INV/INM, otvorite ga - F9 dodaj, te definirajte.
VAŽNO: označiti Dokument donosa (prikazano na slici)
Napomena: PRIJENOS INVENTURNOG STANJA NE UTJEČE NA PODATKE IZ 2023. GODINU.
Kako biste prenijeli inventurno stanje na početak 2024. godine, koristite opciju Zaključi – Prijenos Stanja. Ova akcija neće utjecati na podatke u 2023. godini, već će samo prenijeti stanje zaliha s kraja prethodne godine u dokument donosa za 01.01.2024.
Za rad u tekućoj godini, odaberite 2024. godinu na glavnom zaslonu programa. Za pristup radu u prethodnoj godini, odaberite 2023. godinu.
U slučaju naknadnih izmjena u robnom knjigovodstvu u 2023. godini koje dovode do promjene stanja zaliha, možete ponovno prenijeti donos na isti način. Opcija Zaključi stvara dokument donosa u novoj poslovnoj godini. Obrišite dokumente starih Donosa tako da imate samo jedan, finalni, dokument Donosa.
Ako prihvaćate stanje zaliha kao knjigovodstveno, dovoljno je stvoriti dokument Donosa za stanje artikala u novu poslovnu godinu na gore opisani način.
U slučaju da želite provjeriti stvarno stanje zaliha, popišite robu i usporedite inventurno stanje s knjigovodstvenim prema daljnjim uputama.
KAKO PROKNJIŽITI INVENTURU I OBRAČUNATI INVENTURNE RAZLIKE
Inventurne razlike – knjiženje inventurne razlike
Prepiši – automatski prijepis knjigovodstvenog stanja u kolonu INV.STANJA
Poništi - izbrisati će cjelokupno upisano inventurno stanje
Ispis inventurne razlike - ispis prema raznim opcijama
ZALIHE – IZVJEŠĆA - SUMA
Suma – izrada obračuna - zbroj knjigovodstvenog i stvarnog inventurnog stanja te razliku.
Kada ste unijeli sva inventurna stanja tipkom SUMA prikazati će se usporedno:
- vrijednost zaliha u skladištu - knjigovodstveno stanje skladišta, vrijednost po knjizi popisa, vrijednost proknjižene inventure – i stvarnog stanja
- inventurnu razliku između knjigovodstvenog i stvarnog stanja inventure.
Robna kartica – F2
Prikaži – Filtriranje artikla po stanju
UNOS INVENTURNOG STANJA
Više je načina unošenja inventurne količine:
- Pronađite artikl po bilo kojem kriteriju -pr. nazivu, bar kodu, kataloškom broju - pritisnite tipku F9 DODAJ- i upišite količinu.
Isti artikl možete pozvati više puta tako što ponovo pritisnete tipku F9 i upišete količinu pronađenu na zalihama. Program će automatski zbrojiti sve unesene inventurne količine. - Tipkom F12 – PRISTUP upisujete količinu inventurnog stanja. Prilikom slijedećeg unosa unosite novu, ispravljenu količinu. Program u ovom načinu unosa neće zbrojiti unesenu količinu sa prethodno upisanom količinom već prihvatiti količinu koju upišete.
- Inventurne količine možete unijeti i kroz neki privremeni dokument u ulazu. Na primjer, dokument III – ulazni dokument, koji je podešen da ne ažurira ni zalihe ni knjigu popisa te se ne knjiži u financijsko knjigovodstvo.
Nakon što unesete cijelu inventuru u pomoćni dokument III desnim klikom na stavke pozovite pomoćni prozor te odaberite jednu od dvije opcije:
- Dodaj u inventurnu količinu - zbraja količine istog artikla sa više dokumenata po kojima se knjiži inventura, ako ste radili više dokumenata III ovom opcijom program će zbrojiti količine sa svih dokumenata
- Prenesi u inventurnu količinu - ova opcija će prenijeti količinu samo sa ovog dokumenta, prikladno kad radite jedan dokument III.
KNJIŽENJE INVENUTRE
- Tipkom F8-ISPIS otvoriti će se prozor Inventurna lista.
- Inventurna lista je ispis koji sadrži knjigovodstveno i stvarno stanje za svaki artikl s iskazanim viškom ili manjkom, kao i vrijednost za ukupne zalihe.
- Stvarno stanje proknjižiti će se na zalihe (F2) uz istovremeno knjiženje inventurnih razlika u materijalnom.
- Opcije za ispis samo manjka ili samo viška mogu se odabrati putem posebnih oznaka na prozoru ispisa.
- Odabirom atributa u Opseg ispisa, dobit ćete prilagođeni izvještaj prema vašim potrebama.
Napomena: preporučeno je koristit neki dokument koji NIJE označen kao dokument donosa.
Možete otvoriti primjerice dokument RAZ.
RAD U TEKUĆOJ GODINI, A INVENTURA UNESENA RANIJE
Ukoliko ste inventuru unijeli ranije - prije trenutnog datuma, a količina na zalihama se mijenjala potrebno je:
-
- Izmijeniti datum na dugme Količina na datum.
- Program će tom opcijom vratiti zalihe na datum, odštampajte inventurne razlike (viškove i manjkove) - Ispis F8
- Knjiženje Inventurne razlike na datum kada ste izradili inventuru, koristeći dokument INM ili INV.
- Izmijeniti datum na dugme Količina na datum.
VAŽNO!
Nakon prethodno obavljenih radnji potrebno je napraviti servis zaliha:
ULAZ – KNJIŽENJA - SERVIS CIJENA
i staviti kvačicu na servis zaliha i kliknuti na OK da bi se količine na zalihama vratile na trenutne.
ROBNO KNJIGOVODSTVO KOMISIJSKA ROBA i KOMBINACIJA VLASTITE I KOMISIJSKE ROBE
Ukoliko imate i komisijsku i vlastitu robu u istom skladištu, možete ih pregledavati zajedno ili odvojeno. Na početku su prikazani svi artikli no korištenjem padajućeg izbornika, kao što je prikazano na slici, možete odabrati prikaz vlastite ili komisijske robe.
Ako samo želite prenijeti donos u novu poslovnu godinu potrebno je dva puta pokrenuti ZAKLJUČI - jednom za dokument inventure za vlastitu robu npr INV a drugi put za dokument inventure za komisijske robe npr INK.
Proces knjiženja inventure identičan je kada je u pitanju unos inventurnog stanja.
Za ispis inventurnih razlika, možete odabrati opciju prikaza svih artikala ili posebno vlastite/komisijske robe u izborniku ispisa kroz - Ispis vrste artikala.
Napomena: za knjiženje inventurnih razlika, bitno je odabrati različite vrste dokumenata za vlastitu i komisijsku robu.
KASA UVEZANA SA MALOPRODAJOM
MALOPRODAJE KOJE IMAJU UVEZANU KASU SA ROBNIM KNJIGOVODSTVOM - za svaki slučaj pokrenite POMOĆ - SERVISIRANJE - PRIJENOS PROMETA od datuma do datuma u aplikaciji KASA za 2023. godinu. Na taj način bit ćete sigurni da su svi dokumenti dnevnog utrška preneseni iz kase u robno knjigovodstvo maloprodaje.
KNJIŽENJE INVENTURE – ZA MALOPRODAJE KOJE NE VODE ROBNE KARTICE
Inventuru u maloprodaji u kojoj se ne vode - nisu bitne robne kartice, knjižite u opciji ZAKLJUČAK / MALOPRODAJA. Unesite inventurno stanje na gore opisani način - koristeći tipke F9-DODAJ ili F12-PRISTUP. Kad ste unijeli inventurne količine pokrenite opciju INVENTURNE RAZLIKE.
Odaberite dokument za knjiženje inventurnih razlika – klikom na ENTER dobit ćete listu definiranih dokumenata. Iz liste odaberite dokument IZM (ako ga nema otvorite novi dokument primjerice IZM). Važno je samo definirati da je dokument ulazni, da ažurira zalihe ali ne ulazi u knjigu popisa.
Ovim dokumentom će se na zalihama proknjižiti izlaz u robnom knjigovodstvo (razlika ulaza i inventurnog stanja) koji nije bio knjižen tijekom godine, odnosno bio je knjižen vrijednosno. Nakon toga idete na zaključivanje te poslovne jedinice i prenosite donos - inventurno stanje u novu poslovnu godinu.
VRIJEDNOSNO USKLAĐIVANJE ROBNOG I MATERIJALNOG KNJIGOVODSTVA - ZA VELEPRODAJE I MALOPRODAJE KOJE VODE ROBNE KARTICE
ULAZ MLP/VLP – KNJIŽENJA – SERVIS CIJENA
Ukoliko se vrijednosti knjige popisa i vrijednosti zaliha na inventuri ne slažu potrebno je:
- Servisirati zapisnike – SERVIS CIJENA
– označiti servis zapisnika- ukoliko želite kreirati zapisnike ponovno za cijelu godinu označite opcije Servisiranje zapisnika i Izbriši stare zapisnike.
- kumuliranje po danima - jedan dokument zapisnika sadržavat će promjene za upisani broj dana, ukupna vrijednost svih zapisnika bit će ista, samo se radi o broju dokumenata - Servisirati zalihe – SERVIS CIJENA – označiti servis zaliha
*Možete aktivirati obje opcije istovremeno – kao što je prikazano na slici
- Dana 13. prosinca 2022.
0 Comments