E RAČUN SVE ŠTO TREBATE ZNATI
Redovno ažuriramo promjene u XML datoteci a sve prema zahtjevima FINA centralnog kolektora, cijeli niz promjena u komunikaciji sa posrednicima - od integracije sa novim posrednicima do izmjene komunikacijskih protokola i ažuriranja statusa poslanih dokumenata.
Potrebno je nadograditi KIS4WIN na najnoviju verziju. Sve stranke koje imaju Ugovor o održavanju u garantnom ili postgarantnom roku mogu to napraviti odmah. Stranke koje nemaju Ugovor kontaktirat će nas za ponudu. Poželjna verzija je 3.02.10 pa na dalje.
Registar korisnika eRačuna sa statusima poslovnog subjekta - je li obveznik JAVNE NABAVE ili ne te sve ostale podatke o subjektu pronađite na poveznici FINA TRAŽILICA KORISNIKA ERAČUNA
1. Odabrati posrednika
Posrednici s kojima imamo poslovnu suradnju te je integracija besplatna za sve KIS4WIN korisnike koji imaju Ugovor o održavanju
ELEKTRONSKI RAČUNI - više o integraciji i preduvjetima na INTEGRACIJA KIS4WIN SA ELEKTRONIČKI RAČUNI d.o.o.
IERAČUNI - više o integraciji i preduvjetima na INTEGRACIJA KIS4WIN SA IERAČUNI
PONDI - više o integraciji i preduvjetima na INTEGRACIJA KIS4WIN SA PONDI
Ostali posrednici - ponuda na upit
EPOŠTA - više o integraciji i preduvjetima na INTEGRACIJA KIS4WIN SA EPOŠTA
DB INFORMATIKA - više o integraciji i preduvjetima na INTEGRACIJA KIS4WIN SA DB INFORMATIKA
FINA - više o integraciji i preduvjetima na INTEGRACIJA KIS4WIN SA FINA
Nakon što ste odabrali posrednika kontaktirajte nas putem on-line podrške ili pošaljite email na prodaja@micronic.hr.
Ovisno o posredniku kojeg ste odabrali potrebno je povezati Vas sa poslužiteljem te u slučaju FINA i EPOŠTA instalirati aplikativni certifikat.
Napomena vezano za certifikat - većina poslovnih subjekata već ima poslovni certifikat FINA, ali to nije aplikativni certifikat koji je potreban za potpisivanje eRačuna te ga je potrebno posebno ishoditi. Sve upute su na poveznici koja pojašnjava integraciju sa FINA servisom.
2. Podešavanja u KIS4WIN
Što je potrebno u KIS4WIN za slati eRačune:
- Unijeti pristupne podatke koje ste dobili od posrednika
- Označiti vrste dokumenata koje ćete slati kao eRačune
- Označiti kupce kojima ćete slati eRačune
Pristupite modulu iz kojeg ćete slati eRačune, desni klik na bilo koji račun i klik na IZVOZ - XML.
Podatke koje ste dobili od odabranog posrednika potrebno je unijeti unutar KISa kako je prikazano na slikama.
OZNAČITI IZLAZNE DOKUMENTE - Potrebno je označiti koje vrste izlaznih dokumenata ćete slati kao eRačune, primjerice IFV, IFM, FUS itd. Šifrarnik dokumenata, pristup u definiciju dokumenta, klik na padajući meni XML DEFINICIJA i odaberite UBL21, to je format datoteke u kojoj se elektronski račun šalje. Kao na slici dolje.
PARTNERI – KUPCI koji primaju eRačun.
Dodano je novo polje Partner prima eRačun, potrebno ga je označiti potvrdno – kvačicom. Da bi se račun poslao elektronskim putem obavezno je upisati ispravnu email adresu u polje email unutar definicije partnera.
Ukoliko email adresa nije upisana u zadano polje izlazni dokument se neće poslati.
JAVNA NABAVA – ako je Vaš posrednik za slanje ELEKTRONIČKI RAČUNI d.o.o. email adresa za javnu nabavu je fina@moj-eracun.hr – za sve partnere koji su javna nabava.
Ako je Vaš posrednik FINA ili EPOŠTA u polje email-a upišite bilo koju ispravnu email adresu jer se računi ne šalju na email već u REGISTAR javnih naručitelja a ključ je OIB.
3. Poslati eRačun iz KIS4WIN kupcu preko posrednika
Napravite račun u robnim modulima Skladište, Pogon, Maloprodaja ili u Uslugama kroz Opće poslove. Prilikom ispisa potrebno je označiti polje SPREMI RAČUN, iznad tipke OK za ispis. Kao na slici gore.
KAKO ĆETE ZNATI DA JE RAČUN POSLAN A KAKO DA JE RAČUN PRIMLJEN?
Mijenja se font naziva kupca u pregledu izlaznih dokumenata - poslani računi označeni su ITALIC ili UKOŠENIM slovima, a računi koje je primatelj zaprimio označeni su BOLD ili MASNIM slovima i podcrtani. Računi kojii nemaju nikakvu oznaku ili nisu poslani putem posredniku kao eRačun ili su odbijeni. Statusi su prikazani u stupcu STATUS - samo se pomaknite krajnje desno u tablici Pregleda izlaznih dokumenata. Mogući STATUSI - POSLANO, ZAPRIMLJENO, NEUSPJELO, ODBIJENO,. Ukoliko je polje status prazno račun nije poslan posredniku.
Za provjeru statusa računa u KIS4WIN u listi računa pokrenite opciju Provjeri isporuku E računa, u gornjem desnom kutu prozora.
Nakon što pokrenete provjeru nastavite rad a da je provjera u tijeku znat ćete po promjeni dugmeta Provjeri isporuku koja će prokazivati broj zapisa za provjeru 1/n, kad je provjera završena dugme poprima standardni oblik i statusi računa će se ažurirati.
4. Poslani eRačuni pregled i filtriranje te ponovno slanje
Dugme POSLANI ERAČUNI otvara prozor sa opcijama pregleda svih računa poslanih posredniku, prikazuje njihov status, omogućava sortiranje po statusima te ponovno slanje. Mogućnosti su slijedeće:
Za zadani period od do klik na DOHVATI te se u tablici prikazuju svi poslani računi.
Moguće filtriranje i radnje kao na slici dolje.
ŠTO AKO JE RAČUN VEĆ POSLAN A TREBA GA PROMIJENITI I POSLATI PONOVNO?
Ponovno slanje eRačuna na posrednika moguće je samo ako račun ima status POSLANO - primatelj ga nije zaprimio.
Ponovno slanje eRačuna na posrednika nije moguće u slučaju statusa ZAPRIMLJENO i ODBIJENO. Ukoliko iz bilo kojeg razloga morate račun poslati ponovno - pogotovo u slučaju statusa ODBIJENO potrebno je stornirati račun i kreirati novi sa novim brojem računa.
Ukoliko račun ima status POSLANO i ukoliko je autorizacijom dozvoljena promjena račun ćete ponovno poslati na na slijedeći način:
F8 ISPIS aktivirajte Spremi dokument i dobit ćete poruku "Dokument je arhiviran, napravi novi", potvrdite te se javlja prozor sa porukom "Račun je već poslan, ukloniti oznaku?" kao na slici dolje.
Ako ste napravili izmjenu odabrat ćete DA, te imate mogućnost ponovno poslati račun - F8-ISPIS i Spremi račun opcija.
U ovom slučaju arhivira se promijenjeni dokument kakav je i poslan primatelju - kupcu.
5. Posebnosti slanja eRačuna javnoj nabavi - poslovne jedinice i napomene
REGISTAR KORISNIKA ERAČUNA te pregled statusa poslovnog subjekta i oznake poslovnih jedinica za javnu nabavu pronađite na FINA TRAŽILICA KORISNIKA ERAČUNA
Više o slanju eRačuna društvima obveznicima javne nabave koja imaju poslovne jedinice pročitajte na objavi DEFINICIJA POSLOVNIH JEDINICA DRUŠTAVA JAVNE NABAVE.
Napomene koje neka društva javne nabave traže kao obvezne na računu morate upisati u točno definirana polja inače račun neće biti formalno ispravan te će ga FINA odbiti - primatelj ga neće zaprimiti.
Slijedi popis napomena i polja u koja se moraju upisati:
Ako račune radite iz skladišta - veleprodaje
Dokument na koji se referira (DespatchDocumentReference) - Polje DOK_ISP u zaglavlju dokumenta, kao na slici dolje
Broj narudžbe (OrderReference) - Polje 'NAP_ISP' u zaglavlju dokumenta, kao na slici dolje
Ugovor broj (ContractDocumentReference) - Polje 'KOMENTAR u zaključku dokumenta prvi redak, kao na slici dolje
Pristup u dokument, zaglavlje dokumenta
Ako račune radite iz modula FAKTURIRANJE USLUGA
Ugovor broj (ContractDocumentReference) - Polje 'Komentar prva linija', kao na slici dolje
Dokument na koji se referira (DespatchDocumentReference) - Polje 'Komentar druga linija', kao na slici dolje
Broj narudžbe (OrderReference) - Polje 'Opis knjiženja', kao na slici dolje
6. Uvoz primljenih eRačuna u robno i financijsko knjigovodstvo, Uvezi i knjiži opcija
Slanje i primanje eRačuna ima cijeli niz prednosti kako za pošiljatelje tako i za primatelje:
- za pošiljatelje to je brži način slanja računa, kontrola statusa poslanog računa, niži troškovi slanja računa (nema ispisa, koverte i poštarine)
- za primatelje eRačun je datoteka koja se direktno uvozi u robno i financijsko knjigovodstvo, jednim klikom dokument je proknjižen.
Pojašnjenje na poveznicama
- Dana 12. prosinca 2019.
0 Comments