ERAČUN – integracija KISERP sa servisom Moj e-Račun tvrtke ELEKTRONIČKI RAČUNI d.o.o.
KAKO POČETI?
Preduvjet za korištenje je prijava u sustav Moj e-račun na slijedećem linku https://www.moj-eracun.hr/hr/Account/Register
Prijava je jednostavna i bez naknade.
Popunite polja o kontakt osobi i o pravnom subjektu. Polje KORISTITE LI RAČUNOVODSTVENI SOFTWARE označite potvrdnom kvačicom te u polje ispod ovbezno upišite naziv KIS4WIN.
Ukoliko račune za Vas šalje računovodstveni servis odaberite ga iz liste prijavljenih servisa. Ukoliko sami šaljete odaberite opciju NE KORISTIM KNJIGOVODSTVENI SERVIS.
Ako ste Vi računovodstveni servis označite potvrdno polje JA SAM KNJIGOVODSTVENI SERVIS.
Na email koji ste prijavili dobit ćete ponudu, prijedlog Ugovora i konačno po potpisu pristupne podatke (korisnički ID i lozinku) za pristup servisu Moj e-račun.
Korisni linkovi
Prodajni upiti na https://www.moj-eracun.hr/cms/prodajna-podrska/
Korisnička podrška osigurana je na poveznici https://www.moj-eracun.hr/cms/tehnicka-podrska/.
Česta pitanja na https://www.moj-eracun.hr/cms/ucestala-pitanja/
Nakon prijave na servis Moj e-račun i primljenih pristupnih podataka otvorite nalog za pomoć u našoj On-line podršci - djelatnik Prvi slobodan sa pristupnim podatcima korisnički ID i lozinku.
Kolege će Vas kontaktirati i podesiti potrebne parametre za povezivanje u KIS4WIN.
POTREBNE RADNJE U KIS4WIN
OZNAČITI IZLAZNE DOKUMENTE - Potrebno je označiti koje vrste izlaznih dokumenata ćete slati kao eRačune, primjerice IFV, IFM, FUS itd. Šifrarnik dokumenata, pristup u definiciju dokumenta, klik na padajući meni XML DEFINICIJA i odaberite UBL21, to je format datoteke u kojoj se elektronski račun šalje. Kao na slici dolje.
PARTNERI - KUPCI koji primaju eRačun.
Dodano je novo polje Partner prima eRačun, potrebno ga je označiti potvrdno - kvačicom. Da bi se račun poslao elektronskim putem obavezno je upisati ispravnu email adresu u polje email unutar definicije partnera.
Ukoliko email adresa nije upisana u zadano polje izlazni dokument se neće poslati.
JAVNA NABAVA - Email adresa za javnu nabavu je fina@moj-eracun.hr - za sve partnere koji su javna nabava a šaljete im račune preko posrednika ELEKTRONIČKI RAČUNI.
Kako označiti kupce koji ne žele primati račun u elektronskom obliku na email?
KAKO POSLATI RAČUN U SERVIS MOJ E-RAČUN?
Napravite račun u robnim modulima Maloprodaja, Skladište ili Pogon ili u Uslugama kroz Opće poslove. Prilikom ispisa potrebno je označiti polje SPREMI RAČUN, iznad tipke OK za ispis. Kao na slici dolje
Nakon toga račun će se prikazati na ekranu te prilikom izlaska iz pregleda računa (ESC) datoteka se prenosi u servis posrednika a na ekranu se pojavljuje prozor sa porukom “Prijenos u Moj e-Račun“ koja vrlo brzo nestane sa ekrana.
KAKO ĆETE ZNATI DA JE RAČUN POSLAN A KAKO DA JE RAČUN PRIMLJEN?
Mijenja se font naziva kupca u robnom modulu u pregledu izlaznih dokumenata - poslani računi označeni su ITALIC ili UKOŠENIM slovima, a računi koje je primatelj zaprimio označeni su BOLD ili MASNIM slovima i podcrtani. Kao na slici dolje.
Krajnje desno na pregledu računa nalazi se stupac STATUS a mogući statusi su POSLANO kad je račun poslan i ZAPRIMLJEN kad je primatelj zaprimio račun. Za izdvajanje na ekranu, na pregledu računa koji su samo poslani upišite 1 a za izdvajanje računa koji su zaprimljeni upišite 2 u stupac STATUS.
Za provjeru statusa računa u KIS4WIN u listi računa pokrenite opciju Provjeri isporuku E računa, u gornjem desnom kutu prozora.
Nakon što pokrenete provjeru nastavite rad a da je provjera u tijeku znat ćete po promjeni dugmeta Provjeri isporuku koja će prokazivati broj zapisa za provjeru, kad je provjera završena dugme poprima standardni oblik i statusi računa će se ažurirati.
Status računa pratite i na servisu Moj e-Račun, jednostavno se prijavite – upišite korisnički ID i lozinku te pregledajte Poslane i Primljene dokumente i njihove statuse.
Zašto SPREMI isporučeni dokument? Više o opciji na SPREMI RAČUN.
ŠTO AKO JE RAČUN VEĆ POSLAN A TREBA GA PROMIJENITI I POSLATI PONOVNO?
Ukoliko je autorizacijom dozvoljeno napravite promjenu u računu, F8 ISPIS aktivirajte Spremi dokument i dobit ćete poruku „Dokument je arhiviran! Napravi novi?“ Ako ste napravili izmjenu odabrat ćete DA i poslati promijenejni dokument. U ovom slučaju arhivira se promijenjeni dokument kakav je i poslan primatelju - kupcu. Za javnu nabavu nema ispravka jednom poslanog računa, FINA kao centralna platforma odbit će račun koji je već jednom evidentiran - isti broj računa od istog pošiljatelja, Za javnu nabavu račun morate stornirati i napraviti ponovno.
KOJE SE POTEŠKOĆE MOGU JAVITI PRILIKOM SLANJA E-RAČUNA?
- OIB nije ispravan - U KSI4WIN ugradili smo kontrole OIB-a ukoliko ipak pored toga upišete pogrešan OIB prilikom slanja na servis Moj e-Račun dobit ćete poruku OIB nije ispravan, provjerite OIB i pošaljite račun ponovno.
- OIB primatelje ne nalazi se u našoj bazi - Servis Moj e-Račun redovito nadograđuje bazu poslovnih subjekata i provjerava OIB u bazi poslovnih subjekata prilikom slanja e-računa, ukoliko dobijete ovu poruku vjerovatno se radi o obrtu ili novootvorenom poduzeću (takva su naša iskustva) u tom slučaju dodajte partnera u svoj adresar na https://www.moj-eracun.hr - prijavite se sa svojim pristupnim podatcima.
- Email nije ispravan - Prilikom slanja e-Računa program kontrolira je li u podacima partnera upisana email adresa u polje email, ukoliko nije upisana ili je neispravna – neispravan format dobit ćete poruku.
- Poštanski broj nije unesen - u polje poštanski broj u definiciji partnera nije upisan poštanski broj
PRIMLJENI E-RAČUNI
E-Račune koje ste primili možete direktno uvesti kao xml datoteku u robno kao primke i u temeljnice financijskog knjigovodstvo, revolucija u knjiženju - nema prepisivanja, mukotrpnog knjiženja desetaka artikala u primci, pogreški pri unosu već samo uvoz, kontrola i snimanje dokumenta.
Pojašnjenje na poveznicama
Uvoz e-računa u robno
Uvoz e-računa u temeljnicu
- Dana 15. lipnja 2019.
0 Comments